Making fun of music, one song at a time. Since the year 2000.
Check out the two amIright misheard lyrics books including one book devoted to misheard lyrics of the 1980s.
(Toggle Right Side Navigation)

Song Parodies -> "Nicked"

Original Song Title:

"Switch"

 (MP3)
Original Performer:

Will Smith

Parody Song Title:

"Nicked"

Parody Written by:

the_conqueror_of_parodies

The Lyrics

"Nicked" meaning the slang term for "stolen", not the British slang for "arrested". Wire has one syllable in this parody, which is weird for me.
Yo, home check, home check
There people home?
Is there anyone here?
Hey, where the hell are all of my things?
They've been nicked! (nicked)
There's been a break-in

(Nicked)
Hey (hey) where the hell is my toaster?
Guess it has been nicked
Who would take my old toaster?
Who? Who? Man, who?

Hey
Why're my wires so empty?
Cuz there's nothin' plugged into them, dummy!
Hear that? How there's no ethereal humming?
You can't, there's no freezer to make it, buddy
Hey, and I'm hungry now, but
My food was stored in the freezer, damnitt
Check the pantry? You think I'm really that dumb?
I checked them and they have been picked clean by someone
I've got a hunch that there's a link, and
Who took my stuff, well he must've been starved, man
I think that he went too far, look around
Like a one-aparment ghost town
Well, shit

Hey (hey) where the hell is my oven?
Bet it has been nicked
(Hey, hey)
Who would take my cold oven?
Oh why, why, why?
(Nicked)
Hey (hey) I could sure use a muffin
My supplies were nicked
Guess I bought 'em for nothin'
Oh why, why, why?

Uh uh uh
I gotta question, I need to ask somebody
Why would he leave the wires when he nicked the TV?
Was he thinkin' like "Ooh, widescreen, what a score
But I don't want them danglin' cords makin' mess after me"
But oh wait, whoa, must be shittin'
Me, how did that little dickens steal my movie collection?
'Cause it filled three whole bookshelves up
Why'd he kill time to snatch it all up?
Uncanny, the cat burglar nicked both my cars
Taking it higher, somehow didn't trip the alarm
Where would he hide all the stuff he's nicked, somewhere on Mars?
I'm just, holy crap, it's crazy, holy
Shit

Hey (hey) where the hell is my kettle?
Bet it has been nicked
(Hey, hey)
Who would take my new kettle?
Oh why, why, why?
(Nicked)
Hey (hey) I could sure use a coffee
Water boiler's nicked
Bastard stole all my toffees
Oh why, why, why?
Hey (hey)

Yeah, I'm just gonna stand here, yeah
I'm just too shocked too act, I'm amazed

It just seams really hard to do, that
I ain't sidin' with the robber dude, man
All I'm takin' is a moment or two to
Sort out how he pulled this heist-a-roo, man
Get your phone, dude, call the cops, man
You might wanna get an amb'lance too, man
Cause my brain may well snap in two, dude
Sortin' out this master heist-a-roo, man

Hey (hey)

That's what I'm thinkin' bout, how'd he pull that off?
That's what I'm thinkin' bout, how'd he pull that off?
That's what I'm thinkin' bout, how'd he pull that off?
That's what I'm thinkin' bout (thinkin' bout, thinkin' bout,)
Nicked

Hey (hey) where the hell is my toilet?
Bet it has been nicked
(Hey, hey)
Who would take the damn toilet?
Oh why, why, why?
(Nicked)
Hey (hey) I'm now rather uncomfy
Since the bog's been nicked
Even pinched all the damn trees
Oh why, why, why?
(Nicked)
Hey (hey) why are there empty door-frames?
The doors have been nicked
(Hey, hey)
Not the band, that's just too strange
Oh why, why, why?
(Nicked)
Hey (hey) I could sure use a stiff drink
The house has been nicked
Only cords left, neat trick
Oh why, why, why?
Nicked

Your Vote & Comment Counts

The parody authors spend a lot of time writing parodies for the website and they appreciate feedback in the form of votes and comments. Please take some time to leave a comment below about this parody.

Place Your Vote

 LittleLots
Matches Pace of
Original Song: 
How Funny: 
Overall Score: 



In order for your vote to count, you need to hit the 'Place Your Vote' button.
 

Voting Results

 
Pacing: 4.5
How Funny: 5.0
Overall Rating: 5.0

Total Votes: 2

Voting Breakdown

The following represent how many people voted for each category.

    Pacing How Funny Overall Rating
 1   0
 0
 0
 
 2   0
 0
 0
 
 3   0
 0
 0
 
 4   1
 0
 0
 
 5   1
 2
 2
 

User Comments

Comments are subject to review, and can be removed by the administration of the site at any time and for any reason.

Blaydeman - May 31, 2011 - Report this comment
(HHS) "HEY! HEY! Ooh la la la!" good job TCOP! I hope this wasn't based on experience, but truly really funny.
Below Average Dave - May 31, 2011 - Report this comment
Funny, here nicked means dented or scratched
Below Average Dave - May 31, 2011 - Report this comment
I liked it, but have to say I had significant trouble following this one. . .it made it difficult to read it objectively to TOS

The author of the parody has authorized comments, and wants YOUR feedback.

Link To This Page

The address of this page is: http://www.amiright.com/parody/2000s/willsmith8.shtml For help, see the examples of how to link to this page.

This is view # 585