Making fun of music, one song at a time. Since the year 2000.
Check out the two amIright misheard lyrics books including one book devoted to misheard lyrics of the 1980s.
(Toggle Right Side Navigation)

Song Parodies -> "It's All About the Core i7 Duos"

Original Song Title:

"It's All About the Pentiums"

Original Performer:

"Weird Al" Yankovic

Parody Song Title:

"It's All About the Core i7 Duos"

Parody Written by:

girlypink66

The Lyrics

It's all about the Core i7 Duos, baby
Uhh, uh-huh, yeah
Uhh, uh-huh, yeah
It's all about the Core i7 Duos, baby
It's all about the Core i7 Duos, baby
It's all about the Core i7 Duos!
It's all about the Core i7 Duos!
(Yeah!!)

Whatcha wanna do?
Wanna be hackers? Code crackers? Slackers
Wastin' time with all the MySpace yakkers?
9 to 5, chillin' at Hewlett Packard?
Workin' at a desk with a cute girlfriend?
Yeah, payin' the bills with my mad programming skills
Defraggin' my hard drive for thrills
I got me a hundred gigabytes of RAM
I never feed trolls and I don't read spam
Installed a T1 line in my house
Always at my PC, double-clickin' on my optical mouse
Upgrade my system at least twice a day
I'm strictly plug-and-play, I ain't afraid of Y2K
I'm down with Bill Gates, I call him Money for short
I phone him up at home and I make him do my tech support
It's all about the Core i7 Duos, what?
You gotta be the cutest newbie I've ever seen
You've got white-out all over your screen
You think your MacBook Pro is really neato
What kinda chip you got in there, a Dorito?
You're usin' a 486? Don't make me laugh
Your Windows boots up in what, a day and a half?
You could back up your whole hard drive on a USB flash drive
You're the biggest joke on the Internet
Your database is a disaster
You're on Wi-Fi, tryin' to make it go faster
Hey fella, I bet you're still livin' in your bedroom
Downloadin' pictures of Ashley Michelle Tisdale
And postin' "Me too!" like some brain-dead AOL-a
I should do the world a favor and cap you like Old Yeller
You're just about as useless as jpegs to Helen Keller

It's all about the Core i7 Duos!
It's all about the Core i7 Duos!
It's all about the Core i7 Duos!
It's all about the Core i7 Duos!

Whatcha wanna do?
Wanna be hackers? Code crackers? Slackers
Wastin' time with all the MySpace yakkers?
9 to 5, chillin' at Hewlett Packard?

Uh, uh, loggin' in now
Wanna run with my crew, hah?
Rule cyberspace and crunch numbers like I do?
They call me the king of the spreadsheets
Got 'em all printed out on my bedsheets
My new computer's got the clocks, it rocks
But it was obsolete before I opened the box
You say you've had your desktop for over a week?
Throw that junk away, man, it's an antique!

Your laptop is a month old? Well, that's great
If you could use a nice, heavy paperweight
My digital media is write-protected
Every file inspected, no viruses detected
I beta tested every operating system
Gave props to some, and others? I dissed 'em
While your computer's crashin', mine's multitaskin'
It does all my work without me even askin'
Got a flat-screen monitor, 40" wide
I believe that yours says, “Samsung” on the rear
In a 64-bit world, you're a 16-bit user
You've got your own newsgroup, alt.total-loser
Your motherboard gets wet when you try to send a fax
Where'd you get your CPU, in a box on Amazon?
Play me online? Well, you know that I'll beat you
If I ever meet you I'll control-alt-delete you
What?

It's all about the Core i7 Duos!
It's all about the Core i7 Duos!
It's all about the Core i7 Duos!
It's all about the Core i7 Duos!

What y'all wanna do?
Wanna be hackers? Code crackers? Slackers
Wastin' time with all the MySpace yakkers?
9 to 5, chillin' at Hewlett Packard?
What?

Your Vote & Comment Counts

The parody authors spend a lot of time writing parodies for the website and they appreciate feedback in the form of votes and comments. Please take some time to leave a comment below about this parody.

Place Your Vote

 LittleLots
Matches Pace of
Original Song: 
How Funny: 
Overall Score: 



In order for your vote to count, you need to hit the 'Place Your Vote' button.
 

Voting Results

 
Pacing: 3.0
How Funny: 3.0
Overall Rating: 3.0

Total Votes: 1

Voting Breakdown

The following represent how many people voted for each category.

    Pacing How Funny Overall Rating
 1   0
 0
 0
 
 2   0
 0
 0
 
 3   1
 1
 1
 
 4   0
 0
 0
 
 5   0
 0
 0
 

User Comments

Comments are subject to review, and can be removed by the administration of the site at any time and for any reason.

Peregrin - October 16, 2015 - Report this comment
Oi-oi OI! I don't come here much. I spied the OS set to a parody and I wondered what could be done with this superb Weird Al parody. The answer? Little but plagiarise. I see you are new. So I will temper my comments - but really, you have gotta to do better than to change one in every 20 or 30 words in a parody. Have a look at the other entries today (or any day). Concentrate on rhyming, pacing, syllable-matching. It takes time, it's not easy. It CAN be done! Probably also not a good idea to parody a parody, it rarely comes off. I know the OS off by heart and apart from the fact I was almost reading the OS word for word, the few substitutions that you did make took away from it. That is one of the arts of parodies, take something and make it funnier. Hard to make Yankovic funnier. That's probably why he's richer than all of us (well, I suspect...). Under the circumstances I will not vote, just the feedback.
Brandon Reina - November 29, 2016 - Report this comment
I'd rather stick with Mac OS at all times. Everything Mac OS does that Microsoft Windows couldn't do. I'd probably receive a MacBook Pro for Christmas.

The author of the parody has authorized comments, and wants YOUR feedback.

Link To This Page

The address of this page is: http://www.amiright.com/parody/2000s/weirdalyankovic103.shtml For help, see the examples of how to link to this page.

This is view # 292