Making fun of music, one song at a time. Since the year 2000.
Check out the two amIright misheard lyrics books including one book devoted to misheard lyrics of the 1980s.
(Toggle Right Side Navigation)

Song Parodies -> "More Than Meets The Eye"

Original Song Title:

"Love The Way You Lie"

Original Performer:

Eminem

Parody Song Title:

"More Than Meets The Eye"

Parody Written by:

the_conqueror_of_parodies

The Lyrics

Part of my "Don't Stop The Pop" self-challenge. I last wrote a Transformers-related parody November 2011. I think I'm a bit overdue! Thus, parody about introducing someone with only passing knowledge of the series into the vast and intriguing world of giant alien transforming robots beating the crap out of each other.
Robots from Cybertron come to Earth
And beat all kinds of crap out of one another
They're not your standard big robots, guys
Like you and I, you see, there's more than meets the eye
There's more than meets the eye

More than Megatron and Optimus
Anything else just results in glazed eyes
Only the eighties toon, right, that or Bay, right
There's the recent entry Prime, you seen it, guys?
Don't suck if you haven't, right, that attitude's shite
Could brink up Kup, you blink, unphased
Could say Beast Wars is great
Name drop Transformers Animated, so awesome, mate
This would explain my furrowed brow when you respond to me
"You mean the movies?" No, I do not, mate
Then you're saying "That old cartoon?"
I say nay, not that
More substance than that half-hour advert break
Give me a break, there's stuff you ain't seen, dude, sometimes it's great
Like Rescue Bots though it's aimed at the tots, it's a fresh take
On the Transformer mythos, there's lots of that, mate
Try the comic books, but not the ones by Dreamwave
The art's terrible, check out MTMTE, mate
The art is the least of it's strengths

There's so much awesome that you can learn
Like how not ev'ry show takes place on planet Earth
Six diff'rent dudes named Optimus Prime
Yeah, there's lots more to this franchise than meets the eye
Lots more than meets the eye
Tons more than meets the eye

Though it may seem like I'm callin' you
Ignorant, that's not what I'm sayin'
And it's likely you're too busy to catch up on readin'
And lots of TV watchin'
Understand what I am feelin'
When you get confused when Overlord gets mentioned
He's such an awesome villain, sadistic but still amusin'
Yeah, he's got a lot of depth
Almost ev'ry robot does, and it's awesome
And there's still a lot of fights, guns, claws, punchin'
Transform and rollin'
Their alt-modes can cop some functionism
It's a sort of racism, and it's kinda weird
You can be picked on for your odd alt-mode shape
Also there's two robots that are gay, see that comin', mate?
Didn't think so, buddy, but isn't it great?
And they have this term Conjunx Endura, Latin for "partner"
Some fans said they weren't gay
Tried to say there were just friends
Fandom and their shipping, eh?
But they're more than friends
The next issue one of them said "I love you"
Have these shocking twists convinced you, mate?

There's lots of stuff in this multiverse
Like there's one where morality has been reversed
It's Shattered Glass, but there's more besides
That club-exclusive fic, still more than meets the eye
Lots more than meets the eye
Tons more than meets the eye

There's a lot of weird things, bad things, shit that makes me scream
How can one show go as high as Beast Wars, it's a dream
But can still fall as low as Kiss Players
It makes me feel bleak
Robots get power-ups from teen girls kissin'
Drawn pre-teen, oh crap
With Legion drones, their tongues look like peens
But the story does get better, as way out there as that seems
You wanna talk crap, how 'bout the pile o' dung that's called Energon
A contender for the world's worst dub, listen to this, bro
There was no character development, man
The plot was stuck on repeat and the CG was crap
The expressions were dull
Animation: half-done
First pass at best, no tweaking it, but what's worse, man
The dub had an episode culled
No dramatic lulls, had to fill it up with "uh"'s
No ref'rences to death, removed the point, man
Man, I'm gettin' tired
If you think you still wanna give it a chance
I'm not paying for the booze you'll need to flush your mind out
Wow, I went off

I got off track, but my point is, sir
There's lots of varied things to mock and love and learn
And so I ask you to verify
That to giant robots, there's more than meets the eye
Lots more than meets the eye
Tons more than meets the eye

Yep, gay robots are canon. As is kissing teenage girls to grant awesome power. And drones with tongues that look like wangs. And alt-mode racism. And shitty anime. And acknowledging all this weirdness to be, in fact, weird, is the first step to being a sane member of this fandom (or, indeed, any fandom).

Your Vote & Comment Counts

The parody authors spend a lot of time writing parodies for the website and they appreciate feedback in the form of votes and comments. Please take some time to leave a comment below about this parody.

Place Your Vote

 LittleLots
Matches Pace of
Original Song: 
How Funny: 
Overall Score: 



In order for your vote to count, you need to hit the 'Place Your Vote' button.
 

Voting Results

 
Pacing: 1.0
How Funny: 1.0
Overall Rating: 1.0

Total Votes: 1

Voting Breakdown

The following represent how many people voted for each category.

    Pacing How Funny Overall Rating
 1   1
 1
 1
 
 2   0
 0
 0
 
 3   0
 0
 0
 
 4   0
 0
 0
 
 5   0
 0
 0
 

User Comments

Comments are subject to review, and can be removed by the administration of the site at any time and for any reason.

The author of the parody has authorized comments, and wants YOUR feedback.

Link To This Page

The address of this page is: http://www.amiright.com/parody/2010s/eminem6.shtml For help, see the examples of how to link to this page.

This is view # 634