Making fun of music, one song at a time. Since the year 2000.
Check out the two amIright misheard lyrics books including one book devoted to misheard lyrics of the 1980s.
(Toggle Right Side Navigation)

Song Parodies -> "Can't Spel (AOL Instant Messenger)"

Original Song Title:

"Can't Stop"

 (MP3)
Original Performer:

Red Hot Chili Peppers

Parody Song Title:

"Can't Spel (AOL Instant Messenger)"

Parody Written by:

Ethan Mawyer

The Lyrics

the spelling errors in the beginning are intentional but i didn't make too many so it wouldn't be hard to read
Can't spel at least that's what it seems like
Oh well it's just because I speed type
There's not a police force for grammer
If there was I would be in the slammer
I see a lot of real stupid shows
Why read when you can get the cliff notes?
And spend the extra time netsurfing
Computers no longer are a nerd thing
I've got five buddy windows open
Sometimes that's kinda hard to cope with
Just typed a message with some cursin
Hope that I sent it to the correct person
Oopsie I sent it to my father
It seems that he is kinda bothered
At home he says he'll give a lecture
I hope that somehow he just forgets to

Well GTG
And LOL
Abbreviate
Since I can't spell
Any words out without feeling slow
I made a joke
I wrote JK
I really have
Nothing to say
Why am I online? I dunno

Message is from an unknown user
Guess it's an AIM abuser
Clicked yes that choice was not all too bright
It linked to an over fifty nude site
Parents think I should go outside now
I guess I need to rest my eyes now
To get up from this chair I'll try now
Er, no way my best friend is online now
My legs are starting to feel real numb
I think I really ought to be done
I'm getting carpal tunnel syndrome
Hope my toenail never will be ingrown
Can't spel but I am still the gr8est
Can't tell what I'm trying to say if
You cannot read the special lingo
Spell "before" just like they do in bingo

Well GTG
And LOL
Abbreviate
Since I can't spell
Any words out without feeling slow
I made a joke
I wrote JK
I really have
Nothing to say
Why am I online? I dunno

Getting sleepy I really should
Go to bed, rest my head
I'll drink coffee
And make my eyes even more red
Feel half dead
There's more people
I can tell about my new sled, it is red
I'll drink coffee so that caffeine is being fed
To my head

Can't spel at least that's what it seems like
Oh well it's just because I speed type
There's not a police force for grammer
If there was I would be in the slammer
I see a lot of real stupid shows
Why read when you can get the cliff notes?
And spend the extra time netsurfing
Computers no longer are a nerd thing
I've got five buddy windows open
Sometimes that's kinda hard to cope with
Just typed a message with some cursin
Hope that I sent it to the correct person
Oopsie I sent it to my father
It seems that he is kinda bothered
At home he says he'll give a lecture
I hope that somehow he just forgets to


This girl is asking for a warning
Sent her a message she ignored me
Ain't got a shred of online patience
Once was smart but now I'm getting brainless
My pants leg is sticking to the chair
This clock it says it's after 3, where
Are my friends? Now there are only 3 online
All away,
Maybe I should not be online
No one to talk to for a while
Guess I will chat with Smarter Child

Your Vote & Comment Counts

The parody authors spend a lot of time writing parodies for the website and they appreciate feedback in the form of votes and comments. Please take some time to leave a comment below about this parody.

Place Your Vote

 LittleLots
Matches Pace of
Original Song: 
How Funny: 
Overall Score: 



In order for your vote to count, you need to hit the 'Place Your Vote' button.
 

Voting Results

 
Pacing: 4.0
How Funny: 3.7
Overall Rating: 4.7

Total Votes: 3

Voting Breakdown

The following represent how many people voted for each category.

    Pacing How Funny Overall Rating
 1   0
 0
 0
 
 2   0
 0
 0
 
 3   1
 2
 0
 
 4   1
 0
 1
 
 5   1
 1
 2
 

User Comments

Comments are subject to review, and can be removed by the administration of the site at any time and for any reason.

Billy Florio - July 28, 2003 - Report this comment
Gee, I thought it was gonna be about my brother lol.....great job Tonedef, I really liked this one
lebeiw15 - July 28, 2003 - Report this comment
Hey, SmarterChild is on my BuddyList... great job on this one!
Mike Florio - July 28, 2003 - Report this comment
good job, Tonedef! Billy, my spelling isn't bad anymore...I use spell check now...
Junior - July 29, 2003 - Report this comment
Great one! Never trust AIM abusers! One had like 20 s/ns and IMed me on all of them.....I tried blocking but he's had more. That is why you never give your s/n out on a messageboard/forum.
Bob O'Mara - July 30, 2003 - Report this comment
I wrote one to this song, and read another one by another guy, who's wasn't bad at all. However, this has to beat them both. Really kept to the style and rhyming pattern, and funny and true all at once. g/j ttyl :)
Chad - July 31, 2003 - Report this comment
Hey there tone def... i like this a lot.... would you have any objection to me putting it into flash? i would giv eyou author credit of course. please let me know chad@ineversleep.com
AMIRIGHT AWARDS NOMINEE - November 13, 2003 - Report this comment
Best Internet Parody
Adrian Casimir - January 16, 2004 - Report this comment
I adored this parody, so true. I despise 'LOL' and 'G2G' and the ever popular 'Lmao'. Sickening. Anyway, great job. Amusing as hell. Goodbye! -Adrian
Papercut - July 16, 2004 - Report this comment
Dare i say - lol? Hehe. Very funny, great pacing, well-written and intelligent. n1

The author of the parody has authorized comments, and wants YOUR feedback.

Link To This Page

The address of this page is: http://www.amiright.com/parody/2000s/redhotchilipeppers27.shtml For help, see the examples of how to link to this page.

This is view # 624