Making fun of music, one song at a time. Since the year 2000.
Check out the two amIright misheard lyrics books including one book devoted to misheard lyrics of the 1980s.
(Toggle Right Side Navigation)

Song Parodies -> "Conman"

Original Song Title:

"Convoy"

 (MP3)
Original Performer:

C.W. McCall

Parody Song Title:

"Conman"

Parody Written by:

Michael McVey

The Lyrics

(Yeah, break19, this here's rubber_check, you got a copy of that there e-mail from Reverend Dr. Cyrus, come on? Uh yeah, break19, 80-20 for sure for sure, by golly he must've cleaned out the government of that there Ivory Coast, come on? Yeah, Reverend says it's a big 10.4 million, break19, mercy sakes alive looks like we got us a conman!)

It was the afternoon of the sixth of June, I was on the Internet,
When an e-mail came from Africa that I never will forget.
From a Reverend Dr. Cyrus, said he lived in Lagos-town
I said, Reverend this here's the rubber_check and I'll have to turn you down.

'Cause he is a great big conman, spammin' on the 'net,
Yeah, he is a great big conman, I ain't fallen for him yet,
Come on and tell that conman, he ain't gettin' our money, no way!
We're gonna blow the whistle across the USA,
conman....

(Yeah break19, this here's rubber_check and you say you wanna play this scammer? Tell him to haul that 10.4 million about five miles or so and we'll meet him at the airport out there)

by the time that summer was over, we had 85 e-mails in all
each one offering us millions, and telling us not to stall
yeah that spam keeps clogging my e-mail, and none of it is true,
I said, rubber_check has had enough, here's what I'm gonna do.

'Cause he is a great big conman, spammin' on the 'net,
Yeah, he is a great big conman, I ain't fallen for him yet,
Come on and tell that conman, he ain't gettin' our money, no way!
We're gonna blow the whistle across the USA,
conman....

(uh you wanna give me a couple more days on that Reverend? Uh negatory, you weren't at the airport like you said you were, next time wear a sign to identify yourself, come on?)

Well we told the Reverend Cyrus that the Feds were on our tail,
We'd better do this quick or our mission's gonna fail.
I need to know who you are, so our business isn't doomed
Just wear a sign that says "Pina Seeter" and stand by the men's restroom!
That way I will know it's you, and you didn't tell any lies,
Then we'll hightail it on outta there, and start headin' for the skies.
Well I didn't go, 'cause I already know the Reverend is a fraud,
But I hope he got embarrassed, that's what he gets for misusin' God!

(Yeah rubber_check, this here's spambuster come over? Yeah rubber_check, you wanna put that Reverend in behind that gay man? yeah, he's carryin' dynamite, he needs all the help he can get!)

Well I lied to the Reverend becuase I thought he really crossed the line
Whenever he asked for money, I said I didn't have a doggone dime
I says Reverend, this here's the rubber_check, I just aint a-gonna pay no dough,
So he told me I was goin' to Hell, just because I told him no.

'Cause he is a great big conman, spammin' on the 'net,
Yeah, he is a great big conman, I ain't fallen for him yet,
Come on and tell that conman, he ain't gettin' our money, no way!
We're gonna blow the whistle across the USA,
conman....

(Uh Reverend, where's the 10.4 million? Amsterdam??? Well, they oughta know what to do you scammers out there, for sure! Well, mercy sakes, good buddy I'm gonna back on outta this deal so keep the money in your trunk and the cops off your tail, they'll catch you on the way out, this here's the rubber_check laughin' hard, I'm gone byebye)
2004 Michael W. McVey

Spoofs and Parodies Yahoo Group

Your Vote & Comment Counts

The parody authors spend a lot of time writing parodies for the website and they appreciate feedback in the form of votes and comments. Please take some time to leave a comment below about this parody.

Place Your Vote

 LittleLots
Matches Pace of
Original Song: 
How Funny: 
Overall Score: 



In order for your vote to count, you need to hit the 'Place Your Vote' button.
 

Voting Results

 
Pacing: 5.0
How Funny: 5.0
Overall Rating: 5.0

Total Votes: 4

Voting Breakdown

The following represent how many people voted for each category.

    Pacing How Funny Overall Rating
 1   0
 0
 0
 
 2   0
 0
 0
 
 3   0
 0
 0
 
 4   0
 0
 0
 
 5   4
 4
 4
 

User Comments

Comments are subject to review, and can be removed by the administration of the site at any time and for any reason.

alvin rhodes - February 26, 2004 - Report this comment
nice job on a song that's hard to parody...5s
Paul Wooten - February 26, 2004 - Report this comment
Good job here. BTW, I.ve been in Lagos many times on business, 20 years ago, and there are 25 million people there, most of them dead poor and willing to steal just to survive, which is somewhat understandable. But these High dollar con men should be shot. 5's
Michael Pacholek - February 26, 2004 - Report this comment
You wanna keep it comin' with them parodies? Them laughs is gettin' in-tense up here! Keep the bugs off your glass...
mac - February 26, 2004 - Report this comment
That was great!

The author of the parody has authorized comments, and wants YOUR feedback.

Link To This Page

The address of this page is: http://www.amiright.com/parody/70s/cwmccall2.shtml For help, see the examples of how to link to this page.

This is view # 969