Making fun of music, one song at a time. Since the year 2000.
Check out the two amIright misheard lyrics books including one book devoted to misheard lyrics of the 1980s.
(Toggle Right Side Navigation)

Song Parodies -> "Think (GWB's Second Inauguration Speech)"

Original Song Title:

"Think"

 (MP3)
Original Performer:

Aretha Franklin

Parody Song Title:

"Think (GWB's Second Inauguration Speech)"

Parody Written by:

Phil Alexander

The Lyrics

What George Bush's Inauguration speech might have been like if written by Aretha Franklin rather than the usual run-of-the-mill speechwriters...
I'm gonna think (think)
Think about the world I wanna see
Yeah - think (think - think)
We'll put an end to tyranny

Let's invade, let's invade
Let's invade anyone
We'll invade anybody who
Ain't doing things how we want 'em done (Let's go!)

I ain't no warmonger
And though the world ain't sayin' "Please"
It don't take too much I.Q.
To bring bad guys to their knees

I'm gonna think (think)
Think about the world I wanna see
Yeah - think (think - think)
We gonna set the whole world free

Oh freedom (freedom)
Freedom (freedom)
Oh freedom
Yeah freedom (yeah)

You got to have freedom (freedom)
Oh freedom (freedom)
We'll give 'em all freedom
Oh freedom

I! think about it
You! think about it

There ain't no one we can't touch
No one can stand in our way (Our way!)
The whole world's gonna love us
'Cause we're the great US of A (Eh?)

You better think (think)
Think about what you're gonna say to me (gonna say to me)
Oh - oh - oh think (think)
When I tell you to let your country be

People walkin' scared everyday
Hidin', livin' in fear
Media controlled, rigged elections
And, hell, that's only here...

Oh think (think)
Think about what kinda leader you will be
Woo - hoo think (think)
'Cause the USA'll set your country free

I know we (yes we)
On the right track (don't cha know)
We done it once
And weren't it such success in Iraq?

Oh yeah, think about it people
(What world d'ya wanna see)
Let's go baby
Get 'em all right now
Yeah right now (think about... invasion)
Whoa right now (tell about... invasion)
Yeah right now (tell about... invasion)
No need to change my mind (think about it)
Today, today, today - Woo! (tell about it... f-reeedom)
Think about it people (tell about f-reedom)
Think we'd better stop and think about it
THINK!

Your Vote & Comment Counts

The parody authors spend a lot of time writing parodies for the website and they appreciate feedback in the form of votes and comments. Please take some time to leave a comment below about this parody.

Place Your Vote

 LittleLots
Matches Pace of
Original Song: 
How Funny: 
Overall Score: 



In order for your vote to count, you need to hit the 'Place Your Vote' button.
 

Voting Results

 
Pacing: 4.6
How Funny: 4.2
Overall Rating: 4.4

Total Votes: 17

Voting Breakdown

The following represent how many people voted for each category.

    Pacing How Funny Overall Rating
 1   1
 3
 1
 
 2   0
 0
 1
 
 3   0
 0
 1
 
 4   2
 1
 1
 
 5   14
 13
 13
 

User Comments

Comments are subject to review, and can be removed by the administration of the site at any time and for any reason.

Kim West - January 24, 2005 - Report this comment
I think I'd pay good money to see G.W. sing this. ^-^
Leo Jay - January 24, 2005 - Report this comment
"People walkin' scared everyday
Hidin', livin' in fear
Media controlled, rigged elections
And, hell, that's only here..."


Classic.
Ashkicksass - January 24, 2005 - Report this comment
You kick ass.
alvin rhodes - January 24, 2005 - Report this comment
i'm cracking up, imagining dubya jumping around and singing this ...5s
Jeff Reuben - January 25, 2005 - Report this comment
I caught the live performance last Thursday =)
Melhi - January 25, 2005 - Report this comment
This is gooood!
Kristof Robertson - January 25, 2005 - Report this comment
Not a lot in the OS lyrically to work with, Ohil, but you've done a fine job. Fave bit: "People walkin' scared everyday/ Hidin', livin' in fear/ Media controlled, rigged elections/ And, hell, that's only here..." beautiful. 555
Phil Alexander - January 25, 2005 - Report this comment
I wrote this after being disappointed with JibJab's "Second term"/"Comin' round the mountain" parody - must admit, I'd love to see a Bush animation a la JibJab to this :-) But the main inspiration had to be the "freedom" speech... if you see what I mean. Anyway, thanks everyone :-)
Robert J. Pagliaro - January 25, 2005 - Report this comment
On behalf of the blue states, we apologize to the world for the words of our current dictator, er, president. Nice job, Phil.
Michael Pacholek - January 25, 2005 - Report this comment
Would I pay good money to see the Midland Moron sing this? Depends on where said money would go. And Robert, we are not the ones who should apologize. Planet Earth, don't blame me, I voted for Clinton, Gore AND Kerry... and I'm damn proud of it!

The author of the parody has authorized comments, and wants YOUR feedback.

Link To This Page

The address of this page is: http://www.amiright.com/parody/60s/arethafranklin9.shtml For help, see the examples of how to link to this page.

This is view # 889