Making fun of music, one song at a time. Since the year 2000.
Check out the two amIright misheard lyrics books including one book devoted to misheard lyrics of the 1980s.
(Toggle Right Side Navigation)

Song Parodies -> "Enraged At Birds"

Original Song Title:

"Replacement Girl"

Original Performer:

Drake

Parody Song Title:

"Enraged At Birds"

Parody Written by:

the_conqueror_of_parodies

The Lyrics

Dude's not a fan of birds, and they don't like him right back. Enjoy!
Damn birds makin' noise, always breakin' my concentration

Always gettin' on my tits
Damn birds won't clam up, I wish that they'd shut their collective traps
Sometimes they do sing, would have no problems with that
But the timin' when they do is complete and utter crap, like
"Too-oo-weet" I'm tryna sleep, shut it "too-oo-wee-ee-ee-eet"
You'd think I could close the window 'fore snoozin' but
That don't block the tweetin' (and I get real cranky if I can't sleep, yeah yeah-ee yeah)
And I swear that each day, volume's raisin'
May think their singin' is amazin'
But I don't think that their squawkin's really that good
And so to be quite blunt in my word phrasin'
Birds totally and wholly suck
Still feel that way post-mornin' coffee cup
Cause they're tweetin' all day, each day
Swear I'd rather get hit with a hockey puck
Whether I'm home in bed or walkin' in town
Constant bird-squawkin' gets me down
iPod could be pumpin' Raekwon
But I can still hear that eardrum-piercin' sound
Can put my words under scrutiny
I'm makin' it sound worse and truthfully
You might have kind of a point there, mate
My anti-bird screed might just be approachin' the edge of lunacy
But no, I must be denyin' that
Be me for a day, while tryin' that
Keep a notepad close and write
Down ev'ry time those stupid birds cheep, you'll see I'm not lyin', man
It's a pretty basic point I'm tryin' to make
I may repeat it to excess
Birds keep drivin' me mad
In fact, I'm callin' them a menace

You hear me, all you birds? (ay, ay)
I'm sick of you douche birds (ay, ay)
On my last nerve you grate (ay, ay)
Whether magpie or gala-ah birds (ay, ay)
I can't friggin' ta-ake it (ay, ay)
But I can't esca-ape it (ay, ay)
It's my home I'm livin' in (ay, ay)
I'm not gonna vaca-ate it cau-ause of you (please go)
Some say my co-omplaints are wro-ong, oh-oh-oh (wr-ong, untrue)
"It's nature, man, let it flo-ow (let it flo-ow)"
Let me rephra-ase it (ay, ay), the chirps they're ma-akin' (ay, ay)
All their stupid noises, just one reason I'm enraged at birds

For example, when they're up in the sky (that's a lot)
They'll give you a gift from up hi-igh (fly)
Now your shirt or pants has a splotch that's white (oh god)
Ev'rybody knows it's gross, that's right (c'mon)
Ain't like I can stop 'em, it's biology
Just seems that birds (uh-huh) mostly hit me-e
These are my work pants I just clea-eaned
It's disgustin' so I must (ay) change the subject quickly-y-y-y (gaaa)

Big problem with you birds (ay, ay)
Stop eatin' my food, birds (ay, ay)
Almost hittin' my face (ay, ay)
While peckin' at my Mars Ba-ar, birds (ay, ay)
It's all mine, afrai-aid it (ay, ay)
Isn't yours, don't ta-ake it (ay, ay)
Never gonna part with it (ay, ay)
Cause of this reason, fa-ace it: I-I hate you (you blow)
Once had a sna-ack that you no-ommed, oh-oh-oh (no-ot for you)
It wasn't a gift, hell no-o-o-o-o (answer's no)
Had to repla-ace it (ay, ay), cost wasn't grea-eat, it's (ay, ay)
Still another choice reason that I'm always enraged at birds (I got more, man)

Tad too often that they nearly peck my eyes clean out
Cases pile up, I gotta point out
That I'm thinkin' the birds are plannin' to wipe me out
Not makin' up this, hear me out
Cause those birds are swoopin'
Perchin' on the roof edges and phone lines
It's just like that Hitchcock film from '63
That I haven't seen but I know it predicted my weird life
They want me, mate (ay), today (ay), to die (ay), I know (ay)
Revenge for my chook roasts? (ay, ay)
Do they think I'm a tasty bloke? (ay)
Not in my head, birds spell my doom
I'm not gonna lie down and take it
A plot on my life? Won't make me whine behind doors
That only increases my enragement

Do you hear me, damn birds? (ay, ay)
Not a whimpy-ass nerd (ay, ay)
You wanna eat my face? (ay, ay)
First you'll have to kiss my a-arse, birds (ay, ay)
Come on, I can ta-ake it (ay, ay)
In fact, I embra-ace it (ay, ay)
Food-snatchin' and aimin' shits (ay, ay)
That's practice for you, ai-ain't it? O-on to you (I know)
Aware you're pla-annin' to bo-omb, oh-oh-oh (bo-omb me, dude)
Not gonna work, no it wo-on't (it sure wo-on't)
Waitin', I ha-ate it (ay, ay), I'm low on pa-atience (ay, ay)
Wanna show you noisy jerks the full range of my rage at birds

Ay, ay, ay, ay, ay, ay, ay
Ay, ay, ay, ay, ay, ay, let's go, let's go, let's go

Fun fact: enragement is in fact a word, Google it. Another fun fact: I managed to correctly guess that The Birds was released in 1963. Not a bad guess for someone who's sum knowledge of Hitchcock comes from the Epic Rap Battle of History he was in.

Your Vote & Comment Counts

The parody authors spend a lot of time writing parodies for the website and they appreciate feedback in the form of votes and comments. Please take some time to leave a comment below about this parody.

Place Your Vote

 LittleLots
Matches Pace of
Original Song: 
How Funny: 
Overall Score: 



In order for your vote to count, you need to hit the 'Place Your Vote' button.
 

Voting Results

 
Pacing: 4.0
How Funny: 4.0
Overall Rating: 4.0

Total Votes: 7

Voting Breakdown

The following represent how many people voted for each category.

    Pacing How Funny Overall Rating
 1   1
 1
 1
 
 2   0
 0
 0
 
 3   1
 1
 1
 
 4   1
 1
 1
 
 5   4
 4
 4
 

User Comments

Comments are subject to review, and can be removed by the administration of the site at any time and for any reason.

Max Power - June 03, 2015 - Report this comment
I'm sure he's not alone, that is for certain. You have "summed" up all the problems birds can cause for us, taken quite an effort to do so. Great work!
Matthias - June 04, 2015 - Report this comment
I don't want to feel too Hitch-cocky so I'll say this parody was for the birds! Just kidding! This one was tweet!
Syncronos - June 15, 2015 - Report this comment
I'm sayin'...a BB gun, some fire...a little lemon pepper spice...tastes just like chicken. Just sayin. heres some 5s for you, dude. May I also suggest an umbrella?
Agrimorfee - June 15, 2015 - Report this comment
Aw man, this was top-notch! You took on a tough tune and came through with flying colors! Paced impeccably, and you made a lot of mileage out of the subject without being repetitive. This Artistry round is yours, I think.
Abbott Skelding - June 16, 2015 - Report this comment
Very well done! I agree with Grim that you got a lot of mileage out of this topic and the pacing was pretty spot on. (Bonus points for a fellow ERBoH fan haha). Well done!
Blaydeman - June 17, 2015 - Report this comment
(Artistry) Commendable job here, TCOP! Very simple idea mapped onto a very challenging OS. You managed to squeeze every ounce of funny you could into this one and it pays off!

The author of the parody has authorized comments, and wants YOUR feedback.

Link To This Page

The address of this page is: http://www.amiright.com/parody/2000s/drake2.shtml For help, see the examples of how to link to this page.

This is view # 376