Making fun of music, one song at a time. Since the year 2000.
Check out the two amIright misheard lyrics books including one book devoted to misheard lyrics of the 1980s.
(Toggle Right Side Navigation)

Song Parodies -> "Sleep Inn Blues/More Work, More Eating, More Sleep"

Original Song Title:

"House Rent Blues/One Bourbon, One Scotch, One Beer"

Original Performer:

George Thorogood

Parody Song Title:

"Sleep Inn Blues/More Work, More Eating, More Sleep"

Parody Written by:

Darius Whitehead

The Lyrics

I'm Wanting To Go To Sleep, But Not For Long. These Are Two Requests By Cody Hanley. One Was To Sleep Inn, And The Other Was To Do Work, Eat, And Sleep.
[Sleep Inn Blues Spoken Intro]

Well, I Wanna Tell You A Story,
About The Sleep Inn Blues.
I Come Here In My Studio On Friday,
Had To Tell Darius Matthews That I Get No Sleep,
He Said That Don't Mess With Me,
Long As I Stay Awake Next Friday.
Now, Next Friday Comes, I Didn't Stay Awake With A Hint,
And Into Bed I Went.

So I Go To Mr. Matthews,
I Said, "You Let Me Stay Awake?"
I'll Have To Wake You Up In A Month,
But I Can't Sleep,
So He Said, Let Me Make You A Deal,
I Notice When I Get To Sleep In The Evening,
He Ain't Got No Breakfast For Me,
But He Was So Cool,
Ah, He's Like Cody Hanley.
I Stay Awake On Some Particular Evening,
Darius Matthews Said,
"You Had To Stay Awake Yet?"
I Said No. Can't Get To Sleep.
Therefore I Can't Get Somebody To Wake Me Up,
He Said, I Don't Believe
You Trying To Get To Sleep.
Said I Seen You Today You Were Dancing On The Road.
Watching Out For Cars.
I Said But I'm Sleepwalking.
I've Been Workin' All Day,
He Said That Don't Mess With Me,
Long As I Stay Awake Next Friday.
Now, Next Friday Comes, I Didn't Stay Awake To Get The Hint,
And Into Bed I Went.

So I Went In A Dream,
Out Into Martin's Dream Bubble,
I Said, Look Bert.
I Go To Sleep, You Know.
Can I Stay In Your Dream For A Couple Of Days?
He Said, Look Let Me Go And Ask My Managers.
He Comes Out Of The Door,
I Could See In His Face,
I Looked At His Nose.
He Said, "Uh, I Don't Know, Bert,
He Looked For Fardeen Aly And All."
I Said I Know.
There Was Fardeen Aly, And This Aly Too.
So I Go Back To The Show,
I Tell Mr. Matthews,
I Got To Sleep,
Gonna Stay Awake!
He Said, Yeah?
I Said, Oh Yeah.
And He Was So Cool. Oh, He's Like Cody Hanley.
So I Go To The Train.
To The Passenger's Seat I Go.
I Look For The Seat I'm In,
And On The Train I Go.
He A'Shoutin About The Sleep Inn,
He'll Be A Trying To Go A Hotel,
He Ain't Gonna Try And Get It.

So, I Stop At A Local Desk, You Know, People.
I Go To The Desk.
I Look For Frogtable.
Said, Look Frog, I Come Down To Leap,
He Got Down To Leap,
So What You Do?

I Said, I Do More Work, More Food, And More Sleep.
Well, I Ain't Played Drawception, Since I Don't Know When,
I've Been Playing, Creating Games, And Making Work Til Then.
Gotta Make Videos, I'm Gonna Get Shoes,
Need Me To Find More Frogs And More Clues.
Gonna Get To Work, Don't You Get Me Deep,
I Do More Work, More Food, And More Sleep.
I Do More Work, More Food, And More Sleep.

So, I'm Sitting Here. At The Desk, I'm Doing Work. I'm A Hard Worker. I'm Doing Work, I'm Eating Food, I'm Getting Sleep, Looked At The Desk,
I Call The Frogtable,
He Said, Look Bert, Get Me And Leap,
So Where Is He?

I Said I Do More Work, More Food, And More Sleep.
No, I Haven't Played Drawception Since I Went To Search For Users,
Gotta Search For Games, Man, I Gotta Go Fast.
Gonna Make Videos, Man, I Ain't Done Enough,
Need Me To Reverse All Of The Stuff,
I'm Gonna Get To Work, So Don't You Have No Meep,
I Do More Work, More Food, And More Sleep.
I Do More Work, More Food, And More Sleep.

(Solo)
Make Some Sounds, Simon.
(Simon Soundman Does So)
Arrr!


Now By This Time, I Do All The Work,
You Knew When You're Bored To Do work, You Do More Work,
Looked To the Desk,
I Say To My Frogtable,
I Say, Look Bert,
I Want To Leap,
He Went To Sleep,
So What Is It This Time?
I Said, Look Bert,
What Time Is It?
He Said, "The Clock On The Wall, Says 6:00".
My Last Car, For Faldahar.
So What Do You Have?

I Do More Work, More Food, And More Sleep.
Oh I Haven't Played Drawception Since The Frogs Made Me Weak,
Gotta Get To Work, Man, So I Don't Spring A leak,
Gonna Make Videos, Bert, And Look At Me,
One Thing Ain't Enough, Joey, You Better Set Me Free,
Gonna Get To Work, Don't You Get Me Deep,
I Do More Work, More Food, And More Sleep.
I Do More Work, More Food, And More Sleep.

The End.
(C) Darius Kamron Whitehead Studios/Jim Henson Interactive LeapFrog Pictures.

Your Vote & Comment Counts

The parody authors spend a lot of time writing parodies for the website and they appreciate feedback in the form of votes and comments. Please take some time to leave a comment below about this parody.

Place Your Vote

 LittleLots
Matches Pace of
Original Song: 
How Funny: 
Overall Score: 



In order for your vote to count, you need to hit the 'Place Your Vote' button.
 

Voting Results

 
Pacing: 5.0
How Funny: 3.5
Overall Rating: 3.5

Total Votes: 2

Voting Breakdown

The following represent how many people voted for each category.

    Pacing How Funny Overall Rating
 1   0
 0
 0
 
 2   0
 1
 1
 
 3   0
 0
 0
 
 4   0
 0
 0
 
 5   2
 1
 1
 

User Comments

Comments are subject to review, and can be removed by the administration of the site at any time and for any reason.

The author of the parody has authorized comments, and wants YOUR feedback.

Link To This Page

The address of this page is: http://www.amiright.com/parody/80s/georgethorogood13.shtml For help, see the examples of how to link to this page.

This is view # 51